(například tento snímek pořízený v hotelu Four Seasons Prague byl jen jednoduchou nadstavbou, která měla ukázat jeho majestátní celky s lustrem a dynamickým rozsahem)
Musíte ovládat focení fotografii architektury a interiérů, ale myslet komerčně a kriticky a vžít se do situace hostů a marketingových ředitelů. Každý hotel je jiný. Rád bych využil příležitosti a poučil kolegy i klienty o svém postupu při řešení problémů, kterých je poměrně dost. Pokud vás to zajímá, čtěte dále...
Nedávno jsem měl zakázku v Karlových Varech, kde vzniklo poměrně dost problémů, které jsme museli řešit na místě. Obvykle své klienty žádám o vypracování seznamu fotek, abychom byli všichni obeznámeni s rozsahem projektu a mohli odhadnout délku produkce a znát výzvy, které musíme překonat. Také nám to poskytuje kontrolní seznam, který můžeme zkontrolovat, když jsme s nějakým snímkem hotovi a můžeme přejít k dalšímu.
Podívejme se na pokoje, v tomto příkladu byl nejpalčivějším problémem k řešení dynamický rozsah (jednoduše řečeno, naše oči nevidí pokoje tak jako fotoaparáty) My jako hoteloví fotografové musíme přesně zprostředkovat atmosféru a uspořádání pokoje, zdůraznit jeho vlastnosti a vyhnout se rušivým prvkům.
Vezměme si tento pokoj jako příklad několika problémů, které jsme museli vyřešit.
Ačkoli pokoj vypadal ve fotoaparátu tmavě, měl dostatek přirozeného světla, které vycházelo z oken, a pěkný výhled do svahu s jarními kvetoucími stromy. Na fotografii nebylo nic vidět.
Jednoduše řečeno to, co znečišťuje barvy scény a dodává jim nepřirozený vzhled. (Zelená na prostěradle)
Všechno na světě má různé hodnoty vyvážení bílé podle toho, jaký je zdroj světla, co bychom chtěli, aby mělo neutrální barvu - například povlečení. Můj osobní styl je používat přirozené světlo (z oken) jako správné vyvážení bílé a lampy používat jako akcentní praktické osvětlení. Některé značky hotelů mají volnější pokyny a některé ne.
Tato je subjektivní. Osobně opovrhuji používáním širokoúhlých objektivů k zobrazení celého pokoje. Vždy se řídím heslem "méně je více". Podle mě jsou širokoúhlé objektivy líným způsobem, který způsobuje, že objekt vypadá proporčně špatně a není atraktivní. Při použití užších objektivů musím místnost více inscenovat (přesunout nábytek, stylizovat postel, závěsy atd.).
Nyní je to, co je na snímku obvykle nejvíce vidět. Při snaze o prezentaci místnosti - pohled se zcela ztrácí. Když se snažíte ukázat výhled - místnost je příliš tmavá. Obvykle dnes fotografové používají blesky, aby tuto mezeru vyplnili. Neříkám, že je to špatně, ale někdy méně znamená více. Jak již bylo zmíněno, přirozené světlo je pro mě mnohem lepší a dává objektům na scéně tvar - nezapomeňte, že fotografie je 2D zobrazení 3D objektu. Co dělám, když je to možné, je použití blesku, který mi poskytne základ, na který mohu přimalovat přirozené světlo, abych vrátil vyzuálně realitu zpět na fotku. Poslední věc, kterou chcete, je ploše vypadající místnost bez stínů.
S tím vším, co bylo řečeno - jak jsem to udělal v této konkrétní místnosti? Celá fotografie nám od začátku do konce zabrala asi hodinu a půl. Místnost jsme stylizovali, přemístili nábytek, upravili vyvážení bílé a vyměnili žárovky za mé vlastní, abychom měli větší kontrolu. Čtete správně, nenechali jsme kámen na kameni. Tento snímek byl docela extrém, pokud jde o pozornost.
Stejně jako pokoje mají i koupelny různé tvary a velikosti, ale většina z nich se řídí podobným vzorem. Menší, bez oken a prosklené. Problémy?
Koupelny jsou menší, a proto je manipulace s nimi složitější. Opět zde platí moje filozofie, že méně je více. Když ale ukážu méně, mohu více upozornit na materiály použité v místnosti a vyhnout se rušivým prvkům, jako je například toaleta.
V současné době je v místnosti více zdrojů světla - stropní světla a světla za zrcadlem. Hlavní je určit, které z nich jsou primární.
Ach ano, odrazy... navzdory veřejnému přesvědčení, že je můžeme "opravit v postprodukci", je těžké je správně zvládnout. Hodně skla a hodně chromu znamená, že si musíte dvakrát rozmyslet, než se odhodláte k určitému úhlu a světlu.
Mohl bych pokračovat dál a dál o různých typech scénářů, ale aby tento článek nebyl dlouhý a nudný, věnujme se poslednímu tématu tohoto příspěvku. Restaurace, jaké jsou zde běžné problémy?
Mezi prostorností a přeplněností je tenká hranice. Ta by neměla být překročena, mým cílem je zde ukázat osvětlení, styl místnosti a uspořádání. Nakonec jsme v prostoru pořídili 3 snímky, místo abychom pořídili 1 ultraširokou fotografii.
Skříně jsou příliš tmavé, okna jsou zcela ztracená. Ano, výhled není nejlepší, protože jsme v přízemí, ale přesto jsem chtěl zachovat detaily a prolnout všechny zdroje dohromady.
Stejně jako u všech veřejných míst chceme, aby bylo dokonalé a zároveň neodvádělo pozornost platících zákazníků. V tomto příkladu jsem měl hotel pro sebe, protože se v té době dokončoval, což sice bylo přínosné, ale také to znamenalo, že se zapínala a vypínala elektřina a měli jsme neustále zapnutý požární poplach.
Pokud vás zajímají další témata o fotografování hotelů, ozvěte se mi.
V dnešní době sociálních médií, kde je snadné sdílet svou práci s širokým publikem, fotografové čelí nejen pozitivní zpětné vazbě, ale také hejtu a nepříjemným komentářům. Zatímco chvála může dodat motivaci, negativní komentáře a hejty mohou snadno srazit sebevědomí a zpochybnit vlastní práci. Jak tyto výzvy zvládnout, zachovat si sebedůvěru a rozvíjet se navzdory hejtrům a neztratit chuť práci ukázat.
V dnešní době už není profesionální fotograf pouze tvůrčí umělec, ale také podnikatel, manažer a někdy dokonce i týmový lídr. Ať už pracujete sami nebo řídíte celý tým, efektivní studio management a dobře nastavené pracovní workflow jsou základem. To vám umožní dosáhnout konzistentních výsledků, zvládat více zakázek a růst nejen jako fotograf, ale i jako podnikatel. Protože pokud se toto nenaučíte, tak vás to zahltí.
V dnešním digitálním světě hraje uživatelský obsah (User-Generated Content, zkráceně UGC) klíčovou roli v marketingových strategiích mnoha značek. Ale co přesně znamená UGC a jak ho mohou fotografové efektivně využít? Tento článek se zaměří na vysvětlení pojmu UGC, jeho využití a možnosti, jak se stát úspěšným UGC tvůrcem.