V poslední době je práce fotografa trochu nevděčnou profesí. S rozmachem sociálních sítí a technickým pokrokem mobilních telefonů může být fotografem zdánlivě každý, kdo má pro to aspoň trochu cit.
Musí se ale uznat, že sociální sítě, a to zejména Instagram, jsou ideálním místem, kde fotografie prezentovat.
Zároveň můžou sloužit i jako portfolio pro profesionální fotografy. Benefitem pro ně může být, že si jen díky kvalitním fotkám můžou přitáhnout potenciální klienty. Kamenem úrazu je zahlcenost sítí, a proto musí být nejdříve na síti vidět. Bohužel k tomu nestačí mít jen onen kvalitní obsah. V dnešní divné době odkazují svým způsobem na kvalitu čísla, konkrétně v našem případě čísla sledujících. Proto se zdá, že největší šancí, jak dnes na sítích uspět, je být influencerem.
Ale je to opravdu nutné?
Kdo je vlastně ten fotografický influencer?
Je to někdo, kdo dělá nejen krásné fotky, ale doplňuje je i něčím osobitým. Jako například humorem, příběhem či radou. A tím si získává svou komunitu, kterou ovlivňuje, motivuje. Pokud fotograf nemá úplně básnické střevo může si svou komunitu získat i jinak.
Například využíváním specifické techniky či úhlů focení a být v tom expert.
Ať už fotí portréty, přírodu nebo módu, vždy by ve fotkách mělo být něco osobního, čím zanechá na fotkách svůj podpis. Lidé milují krásné fotky. Zároveň mají rádi pocit, že znají autory těchto fotek, od kterých se nechávají inspirovat.
To je právě ten důvod, proč influenceří prezentují nejen svou práci, ale i sami sebe. Tím se celkem dost změnil fotografický průmysl.
Spousta lidí už nechce jen samotné fotky, chce i něco navíc. Chtějí vidět fotky od někoho koho „znají“, někoho úspěšného, čí život sledují, kdo je pro ně inspirací. Je mnohem větší šance, že lidi požádají o fotky někoho známého, jehož práci znají, než někoho, od koho neviděli jedinou fotku.
Tudíž být influencerem nemusí být úplnou nutností, ale je to skvělá příležitost, jak si v práci fotografa pomoci a získat více klientů.
Jak to vidíte vy? Koukáte na like a počty sledujících, nebo vám to nic neříká?
V dnešní době sociálních médií, kde je snadné sdílet svou práci s širokým publikem, fotografové čelí nejen pozitivní zpětné vazbě, ale také hejtu a nepříjemným komentářům. Zatímco chvála může dodat motivaci, negativní komentáře a hejty mohou snadno srazit sebevědomí a zpochybnit vlastní práci. Jak tyto výzvy zvládnout, zachovat si sebedůvěru a rozvíjet se navzdory hejtrům a neztratit chuť práci ukázat.
V dnešní době už není profesionální fotograf pouze tvůrčí umělec, ale také podnikatel, manažer a někdy dokonce i týmový lídr. Ať už pracujete sami nebo řídíte celý tým, efektivní studio management a dobře nastavené pracovní workflow jsou základem. To vám umožní dosáhnout konzistentních výsledků, zvládat více zakázek a růst nejen jako fotograf, ale i jako podnikatel. Protože pokud se toto nenaučíte, tak vás to zahltí.
V dnešním digitálním světě hraje uživatelský obsah (User-Generated Content, zkráceně UGC) klíčovou roli v marketingových strategiích mnoha značek. Ale co přesně znamená UGC a jak ho mohou fotografové efektivně využít? Tento článek se zaměří na vysvětlení pojmu UGC, jeho využití a možnosti, jak se stát úspěšným UGC tvůrcem.