Stačí být jen fotograf?

August 20, 2024
Stačí být jen fotograf?

V poslední době je práce fotografa trochu nevděčnou profesí. S rozmachem sociálních sítí a technickým pokrokem mobilních telefonů může  být fotografem zdánlivě každý, kdo má pro to aspoň trochu cit.

Musí se ale uznat, že sociální sítě, a to zejména Instagram, jsou ideálním místem, kde fotografie prezentovat. 

Zároveň můžou sloužit i jako portfolio pro profesionální fotografy.  Benefitem pro ně může být, že si jen díky kvalitním fotkám můžou  přitáhnout potenciální klienty. Kamenem úrazu je zahlcenost sítí, a  proto musí být nejdříve na síti vidět. Bohužel k tomu nestačí mít jen  onen kvalitní obsah. V dnešní divné době odkazují svým způsobem na  kvalitu čísla, konkrétně v našem případě čísla sledujících. Proto se  zdá, že největší šancí, jak dnes na sítích uspět, je být influencerem.  

Ale je to opravdu nutné?

Kdo je vlastně ten fotografický influencer?

Je to někdo, kdo dělá nejen krásné fotky, ale doplňuje je i něčím  osobitým. Jako například humorem, příběhem či radou. A tím si získává  svou komunitu, kterou ovlivňuje, motivuje. Pokud fotograf nemá úplně  básnické střevo může si svou komunitu získat i jinak. 

Například využíváním specifické techniky či úhlů focení a být v tom expert.

Ať už fotí portréty, přírodu nebo módu, vždy by ve fotkách mělo být  něco osobního, čím zanechá na fotkách svůj podpis. Lidé milují krásné  fotky. Zároveň mají rádi pocit, že znají autory těchto fotek, od kterých  se nechávají inspirovat. 

To je právě ten důvod, proč influenceří prezentují nejen svou práci,  ale i sami sebe. Tím se celkem dost změnil fotografický průmysl. 

Spousta lidí už nechce jen samotné fotky, chce i něco navíc. Chtějí  vidět fotky od někoho koho „znají“, někoho úspěšného, čí život sledují,  kdo je pro ně inspirací. Je mnohem větší šance, že lidi požádají o fotky  někoho známého, jehož práci znají, než někoho, od koho neviděli jedinou  fotku. 

Tudíž být influencerem nemusí být úplnou nutností, ale je to skvělá  příležitost, jak si v práci fotografa pomoci a získat více klientů.

Jak to vidíte vy? Koukáte na like a počty sledujících, nebo vám to nic neříká?

Poslední články

všechny články
Jak se nenechat rozhodit hejtry a negativními komentáři k fotkám

Jak se nenechat rozhodit hejtry a negativními komentáři k fotkám

V dnešní době sociálních médií, kde je snadné sdílet svou práci s širokým publikem, fotografové čelí nejen pozitivní zpětné vazbě, ale také hejtu a nepříjemným komentářům. Zatímco chvála může dodat motivaci, negativní komentáře a hejty mohou snadno srazit sebevědomí a zpochybnit vlastní práci. Jak tyto výzvy zvládnout, zachovat si sebedůvěru a rozvíjet se navzdory hejtrům a neztratit chuť práci ukázat.

Studio Management a Pracovní Workflow: Klíč k Úspěšnému Fotografickému Podnikání

Studio Management a Pracovní Workflow: Klíč k Úspěšnému Fotografickému Podnikání

V dnešní době už není profesionální fotograf pouze tvůrčí umělec, ale také podnikatel, manažer a někdy dokonce i týmový lídr. Ať už pracujete sami nebo řídíte celý tým, efektivní studio management a dobře nastavené pracovní workflow jsou základem. To vám umožní dosáhnout konzistentních výsledků, zvládat více zakázek a růst nejen jako fotograf, ale i jako podnikatel. Protože pokud se toto nenaučíte, tak vás to zahltí.

UGC Obsah: Co to je a jak můžeš využít tento trend

UGC Obsah: Co to je a jak můžeš využít tento trend

V dnešním digitálním světě hraje uživatelský obsah (User-Generated Content, zkráceně UGC) klíčovou roli v marketingových strategiích mnoha značek. Ale co přesně znamená UGC a jak ho mohou fotografové efektivně využít? Tento článek se zaměří na vysvětlení pojmu UGC, jeho využití a možnosti, jak se stát úspěšným UGC tvůrcem.